Στις δυνατότητές του εργαστηρίου περιλαμβάνονται ενδεικτικά:
Εκτός από την τεχνογνωσία που συσσωρεύεται και κεφαλαιοποιείται με την βοήθεια της λειτουργίας του εργαστηρίου, η CaO Hellas συμμετέχει σε συγχρηματοδοτούμενα ερευνητικά προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχοντας ως ερευνητικούς εταίρους κορυφαία πανεπιστήμια, ινστιτούτα έρευνας και πρωτοπόρες βιομηχανίες, τόσο της Ευρώπης όσο και της Ελλάδος. Κύριο αντικείμενο της έρευνας που διεξάγεται αποτελεί η ανάπτυξη της τεχνολογίας στο περιβαλλοντικά ευαίσθητο πρόβλημα της δέσμευσης του Διοξειδίου του Άνθρακα (CO2) με απώτερο στόχο την επένδυση σε εξελιγμένες τεχνολογίες προστασίας του περιβάλλοντος.
Ενδεικτικά αναφέρονται τα προγράμματα:
Το ερευνητικό πρόγραμμα εστίασε στην δέσμευση διοξειδίου του άνθρακα από ενεργοβόρες βιομηχανίες με χρήση περιστρεφόμενης κλίνης. Μελετήθηκε η διαδικασία παραγωγής ιζηματογενούς ανθρακικού μαγνησίου (nPCC) και βασικού ανθρακικού μαγνησίου (BMC), δύο προϊόντων υψηλής προστιθέμενες αξίας, με την μέθοδο της ενανθράκωσης. Τα κίνητρα για την ανάπτυξη της τεχνολογίας συνοψίζονται στα εξής : 1. Υψηλό κόστος δικαιωμάτων εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα, 2. Επίτευξη ταχείας κινητικής της αντίδρασης ενανθράκωσης εντός της περιστρεφόμενης κλίνης με στόχο την μείωση του μεγέθους του παραγωγικού εξοπλισμού σε βιομηχανική κλίμακα, 3. Διεργασία χαμηλής ενεργειακής απαίτησης, 4. Υψηλή τιμή προϊόντων. Η διεργασία ενανθράκωσης εκτελέστηκε σε εργαστηριακή-πιλοτική κλίμακα με επιτυχία και για τα δύο υλικά. Παρήχθησαν σε σημαντικές ποσότητες, απομονώθηκαν και ταυτοποιήθηκαν νανοσωματίδια υψηλής καθαρότητας σε ανθρακικό ασβέστιο (nPCC) και βασικό ανθρακικό μαγνήσιο (BMC). Με βάση τα συμπεράσματα του ερευνητικού έργου καταρτίστηκαν τεχνοοικονομικές μελέτες προσαρμογής διεργασίας παραγωγής nPCC σε υπάρχουσα εγκατάσταση ασβεστοβιομηχανίας και διεργασίας παραγωγής BMC σε υπάρχουσα εγκατάσταση παραγωγής μαγνησίας. Στο ερευνητικό έργο συμμετείχαν οι εταιρίες CaO Hellas Μακεδονική Ασβεστοποιία, Ελληνικοί Λευκόλιθοι και το Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ). Το έργο χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΣΠΑ) στα πλαίσια του ΕΠΑνΕΚ 2014 – 2020 / Ερευνώ – Δημιουργώ – Καινοτομώ.
Επιπλέον, η CaO Hellas αποκτά εμπειρία και στον νευραλγικό τομέα της μεταλλουργίας με την συμμετοχή της στο ακόλουθο ερευνητικό πρόγραμμα:
      5. ENSUREAL, Sustainable Alumina Production, development of a production process capable of accepting lower grade ores and producing useful byproducts.
          https://www.ensureal.com/
       6. REALCAP, (Investigation under realistic conditions of innovative pilot-scale process using phase-change solvents for CO2 capture from quicklime process)
           Περίληψη Ερευνητικού Προγράμματος :
Το προτεινόμενο έργο έχει ως στόχο την αξιολόγηση καινοτόμων συστημάτων διαλυτών και διεργασιών αλλαγής φάσης για δέσμευση CO2 υπό  ρεαλιστικές συστάσεις απαερίων, από βιομηχανίες υψηλής ενεργειακής έντασης όπως παραγωγής προϊόντων ασβέστη. Τα συστήματα αλλαγής φάσης επιτρέπουν πολύ σημαντική μείωση των ενεργειακών απαιτήσεων συστημάτων χημικής απορρόφησης CO2, από 4GJ/ton CO2 σε συστήματα συμβατικών διαλυτών, σε 2.0-2.5 GJ/ ton CO2. Παράλληλα επιτρέπουν την μείωση του κόστους δέσμευσης ανά τόνο CO2 μέχρι και 50%. Ωστόσο, έχουν μελετηθεί μόνο υπό ιδανικές συστάσεις απαερίων (CO2/N2), παρά το γεγονός ότι στην πραγματικότητα τα βιομηχανικά απαέρια περιέχουν ρυπαντές όπως SO2 και NOx. Οι ρυπαντές μπορεί να έχουν σημαντική επίδραση στην οικονομική απόδοση μονάδων δέσμευσης CO2 καθώς αυξάνουν τις ενεργειακές τους απαιτήσεις, μειώνοντας τις δυνατότητες δέσμευσης των διαλυτών. Παράλληλα, επιδρούν σημαντικά και στην παρατηρούμενη διάβρωση, η οποία είναι ήδη σημαντική λόγω των αμινών αλλά έχει μελετηθεί ελάχιστα για συστήματα διαλυτών αλλαγής φάσης ακόμη και χωρίς ρυπαντές. Σε αυτά τα πλαίσια το REALCAP καινοτομεί σημαντικά καθώς για πρώτη φορά θα γίνει εκτενής μελέτη που έχει ως στόχο την διακρίβωση της επίδρασης ρυπαντών. Για περισσότερες πληροφορίες :
http://realcap.cperi.certh.gr/, Ενημερωτικό-REALCAP.pdf (caohellas.gr) , Operations Update-REALCAP-EN.pdf (caohellas.gr)
Η πλειονότητα των καυσίμων πλοίων που χρησιμοποιούνται παγκοσμίως αποτελείται είτε από πετρέλαιο είτε από φυσικό αέριο, τα οποία συμβάλλουν στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (GHG). Για την αντιμετώπιση αυτής της περιβαλλοντικής ανησυχίας, νέοι κανονισμοί όπως ο FuelEU maritime απαιτούν από τους πλοιοκτήτες να μειώσουν τις εκπομπές άνθρακα των πλοίων τους.
Τα ανανεώσιμα καύσιμα όπως η αμμωνία, το μεθάνιο ή η μεθανόλη που παράγονται από ανανεώσιμες πηγές θεωρούνται πολλά υποσχόμενες επιλογές απεξάρτησης από τον άνθρακα. Η συνθετική μεθανόλη, γνωστή και ως e-methanol, έχει πολλά βασικά πλεονεκτήματα έναντι άλλων ανανεώσιμων καυσίμων: είναι υγρή σε κανονική πίεση και οι κινητήρες μπορούν εύκολα να μετατραπούν για να καίνε e-methanol. Η χρήση της e-methanol ως καυσίμου στη ναυτιλία κερδίζει έδαφος στην ΕΕ, με κορυφαίες ναυτιλιακές εταιρείες να παραγγέλνουν νεόδμητα πλοία που λειτουργούν με αυτό το ανανεώσιμο καύσιμο.
Επί του παρόντος, η αλυσίδα των ανανεώσιμων καυσίμων αντιμετωπίζει αρκετά εμπόδια: υπάρχει ανταγωνισμός μεταξύ διαφορετικών τομέων για την πρώτη ύλη, τα ανανεώσιμα καύσιμα παράγονται μόνο σε περιορισμένες ποσότητες και το κόστος των ανανεώσιμων καυσίμων παραμένει υψηλό.
Το project POSEIDON θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση ορισμένων από τα υπάρχοντα εμπόδια για την ενσωμάτωση της χρήσης της e-methanol ως καυσίμου στη ναυτιλία. Ο γενικός στόχος του project POSEIDON είναι η προετοιμασία της εφαρμογής τοπικών αλυσίδων αξίας που βασίζονται στην e-methanol ως καύσιμο για τη ναυτιλία στα λιμάνια της Βαλένθια και της Θεσσαλονίκης.
https://project-poseidon.eu/                                       
Σε μια παγκόσμια πρωτιά, το HiRECORD θα παρουσιάσει στο TRL 6 μια αρθρωτή μονάδα δέσμευσης CO2 που θα περιλαμβάνει έναν απορροφητή περιστρεφόμενης κλίνης (RPB) και έναν προηγμένο εκροφητήρα RPB με ενσωματωμένο περιστρεφόμενο αναβραστήρα (RPB-ISR). Η μονάδα θα έχει χωρητικότητα δέσμευσης CO2 10 t/ημέρα και θα λειτουργεί με τον προηγμένο διαλύτη APBS-CDRMax. Τα RPB έχουν κερδίσει πρόσφατα αυξανόμενη προσοχή λόγω του δυναμικού τους στην εντατικοποίηση της διαδικασίας. Τα RPB βασίζονται στη φυγόκεντρο δύναμη για να αυξήσουν την επαφή διαφορετικών φάσεων, όπως υγρό-στερεό ή υγρό-αέριο, ενισχύοντας έτσι τη μεταφορά μάζας μεταξύ των δύο. Στην περίπτωση της δέσμευσης CO2 μετά την καύση από καυσαέρια, αυτό επιτρέπει επίσης τη μείωση του μεγέθους του απορροφητήρα και του εκροφητήρα. 
Το χρηματοδοτούμενο από την ΕΕ έργο HiRECORD θα επιδείξει την υψηλή τεχνολογική ετοιμότητα μιας αρθρωτής μονάδας δέσμευσης CO2 που περιλαμβάνει έναν απορροφητή RPB και έναν προηγμένο εκροφητήρα RPB με ενσωματωμένο περιστρεφόμενο αναβραστήρα και προηγμένο, πιο οικολογικό διαλύτη. Το σύστημα θα μειώσει κατά το ήμισυ το κόστος δέσμευσης CO2 σε σύγκριση με τις συμβατικές τεχνολογίες, μειώνοντας ταυτόχρονα σημαντικά τις επιπτώσεις στο περιβάλλον και την ασφάλεια.
https://hirecord.eu/
Βρισκόμαστε στην διάθεσή σας για οποιαδήποτε οδηγία και τεχνική πληροφορία χρειαστείτε και είμαστε πάντα έτοιμοι να πιστοποιήσουμε την ποιότητα των προϊόντων που προμηθεύεστε από την CaO Hellas.
Με εκτίμηση, για την CaO Hellas
Δημητριάδης Γεώργιος, Μηχανολόγος Μηχανικός MSc, Τεχνικός Διευθηντής
Κωνσταντίνος Ιντζές, Χημικός Μηχανικός MSc, Υπεύθυνος εργαστηρίου
t. 2310 688380
f. 2310 681124
m. info@caohellas.gr